donderdag 21 augustus 2014

JE ONDERBEWUSTE ZIET HET EERDER


JE ONDERBEWUSTE ZIET HET EERDER

Je onderbewuste gevoelens lopen ver vooruit op de werkelijkheid. Daarom is het zaak om je onderbewuste te leren kennen en op de juiste wijze te programmeren. Daarom is intuitie ook onfeilbaar. Want al het goede en slechte, dat wordt doorgegeven aan je onderbewuste, wordt geregistreerd als een feit. Het heeft geen gevoel voor humor. Negatieve input maakt zichzelf meester van je persoonlijkheid, wat natuurlijk ook daarna tot negatieve ervaringen leidt. Een negatieve uitslag was al bij voorbaat deel van je geest en het was een kwestie van tijd, voordat het aan het licht werd gebracht. De ongeevenaarde macht van je geloof bepaalt grotendeels je omstandigheden. Spot niet met je onderbewuste en zorg ervoor, dat het de juiste signalen binnenkrijgt, want het is als een donkere kamer, waar de afdrukken worden gemaakt voor de echte foto’s later.



Het schitterende nieuws is echter, dat je van jezelf een splinternieuwe versie kan maken, door eenvoudigweg je gedachten en afbeeldingen onder controle te krijgen. Dit is de grote levenswet. Door te visualizeren, kan je je toekomst gunstig beinvloeden. Je onderbewuste speelt hierin een beslissende rol. Die heeft slechts een regelmatige dosis aan positieve emotie nodig, wat zich, net zoals samengestelde interest, exponentieel vermenigvuldigt.


Wellicht is je geest deel van de schier oneindige geest der mensheid zelf. Dat zou de wonderen van genezing ‘op afstand’, maar ook de mania onder de massa kunnen verklaren. Misschien sta je dus in verbinding met het formidabele verstand van de mensheid als geheel. Maar dan staat het je vrij om je alles in te beelden. De meest onzinnige waandenkbeelden zijn dan opeens binnen handbereik van je onderbewuste. Daar is niets mis mee, zolang je maar ‘normaal’ blijft!


DIEDERIK SCHMULL
21 Augustus, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, Essex, U.K.

maandag 11 augustus 2014

ZIELSGELUKKIG!



ZIELSGELUKKIG!


Is de ziel onsterfelijk? We weten het niet. Het is een kwestie van geloof of ongeloof. De ziel is je ware persoonlijkheid, het ‘ware Zelf’. Vaak wordt er een onderscheid gemaakt tussen Geest (Geweten) en Ziel (Denken). De essentie van Geluk zou wel eens te maken kunnen hebben met een eerlijk inzicht in de ziel. Dat houdt in, dat je een confrontatie met je eigen ziel niet uit de weg gaat. Dan leer je pas de schaduwkanten van je eigen ziel kennen. Pas als je je weggestopte kant onder ogen ziet (niemand is perfect!), is er kans op inzicht in je eigen mysterie. Dit vraagt om respect en acceptatie, niet automatisch om een ‘oplossing’. Probeer je dat te verdoezelen, dan verlies je de mogelijkheid om te ontdekken, wat er eigenlijk aan de hand is.


Zelfbeschouwing van de eigen geesteswereld, ‘introspectie’, is tijdloos, maar wel verre te verkiezen boven therapieen met allerlei geneesmiddelen. Waarom zou je zo nodig op die manier ‘normaal’ moeten worden? Is het niet beter om je individuele onvolkomenheden te erkennen, waardoor die juist minder angst zullen opwekken? ‘Narcisme’ of een overdreven gevoel van eigenwaarde, wordt al gauw als persoonlijkheidsstoornis gedoodverfd. Je zou extra gevoelig zijn voor een depressie. Maar depressie is niet noodzakelijkerwijs ‘de vijand’, omdat je je dan pas echt bewust wordt van je ‘ware’ ziel. Dit lijkt een voorwaarde om veel beter en uiteindelijk zielsgelukkig te worden. Je wordt nooit gelukkig, als al het ‘slechte’ constant wordt weggemoffeld.

Je zou een nieuw stadium in het aardse leven kunnen betreden, als je in staat bent om je ware, natuurlijke persoonlijkheid te laten gelden. Gedane zaken nemen geen keer. Aanvaarding van je beperkingen betekent direct ook het staken van een nutteloze strijd als willoos ‘slachtoffer’, die geen uitzicht biedt op slagen. Je zou nu eindelijk de verantwoordelijkheid kunnen dragen voor dit moment en voor de toekomst. Je zou van alle druk bevrijd en ‘herboren’ kunnen worden!

DIEDERIK SCHMULL
11 Augustus, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, Essex, U.K.

zaterdag 2 augustus 2014

HEB JE DE SMAAK AL TE PAKKEN?


HEB JE DE SMAAK AL TE PAKKEN?


Het is eigenlijk moeilijk te bepalen, wanneer je opeens in je leven het roer omgooit. Alles kan daarvoor een directe aanleiding vormen. Succes werkt aanstekelijk en als je daarvan een beetje de smaak te pakken krijgt, dan ben je, voor je ‘t weet, niet meer te houden. Bij de pakken neerzitten is er dan eensklaps niet meer bij! Als een raket, die zijn doel opzoekt, begin je vurig te hopen op nog meer succes. Dat is dan alles wat telt. Niets houdt je tegen. Je wordt tot bijzondere daden aangezet en je zet alle twijfels, zonder aarzelen, opzij. Hardnekkig doorzettingsvermogen, niet intellect, zorgt ervoor, dat je kan uitblinken door trefzekerheid.

Er is niets op tegen als je een plichtsgetrouwe kostwinner bent, die respect en bewondering afdwingt bij je omgeving. Maar je vermoedt waarschijnlijk, dat je als individu nog veel meer potentieel hebt. Dit is de kern van de zaak: naast mechanische en emotionele eigenschappen, die wellicht zijn ingeboren en aangeleerd, kan je jezelf vervolmaken door persoonlijkheidsontwikkeling, welke geen grenzen kent. Typische menselijke eigenschappen zoals geestesvermogen en wilskracht, zijn in principe eindeloos. Ons universum voorziet in alles wat nodig is om je unieke bijdrage te kunnen leveren. Besef je eenmaal, dat je wel degelijk vrij bent om alles te worden, dan is het hek van de dam.


Gehoor geven aan je roeping in dit leven, is het hoogste goed. Dit lijkt op een schier mystieke ervaring, waarbij de tijd lijkt stil te staan! Dit staat gelijk met de ontmaskering van je ware persoonlijkheid en ook met de onthulling van je werkelijke levensdoel. Nu is er eindelijk kans om precies te doen, wat je zelf altijd al wilde doen in plaats van andersom! Opeens zie je niet meer op tegen eventuele veranderingen en risico’s. Want winnaars doen wat verliezers nalaten.


DIEDERIK SCHMULL
2 Augustus, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, Essex, U.K.

zondag 27 juli 2014

LUISTER NAAR DE STILTE



LUISTER NAAR DE STILTE


Iedereen weet, dat een energieke, bezielende, ‘go-getting’ benadering van het leven, uiteindelijk tot het gewenste resultaat zou moeten leiden. Maar tegelijkertijd is dat niet altijd een garantie voor succes. Soms is het forceren van een bepaalde uitkomst juist niet aan te raden. ‘Geef nooit, maar dan ook nooit op’ is een eeuwenoude levenswijsheid. Het is echter wel degelijk zo, dat men ook kan slagen, als men opgeeft. Want ‘meegaan met de stroom’ en niet confrontatie, kan vaak tot veel betere resultaten leiden. Veel lawaai maken, in plaats van luisteren naar de stilte, is als een krijgsman, die alle tegenstanders mobiliseert en daardoor verliest.

Wacht daarom het juiste moment af om te handelen. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker. Onbedachtzame strijd is tegengesteld aan de eenvoudige harmonie der natuur. Buitengewone prestaties worden vaak geleverd als men de natuur op zijn beloop laat. Zoiets mag dan vreemd lijken, maar is in overeenstemming met de eindeloze creativiteit van ons universum. De beste organisaties weten de macht te verdelen onder alle deelnemers. Decentralisatie van beslissingen, niet het opleggen van bovenaf, doet wonderen. Een samenwerkingsverband is verre te verkiezen boven een strict, hierarchisch systeem, dat volledig doof is voor enige, noemenswaardige inspraak. De beste leiders willen juist geen indruk maken, maar opereren achter de schermen en laten anderen in de schijnwerpers staan.


Grote dingen worden tot stand gebracht als macht niet openlijk wordt nagestreefd. Want een vredelievend klimaat is juist een voorwaarde voor duurzame welvaart. Een stille opgetogenheid maakt zich dan meester van alle betrokkenen, omdat iedereen het gevoel heeft bijgedragen te hebben aan het uiteindelijke succes.

De juiste levensfilosofie van het of intensief najagen of van het gewoonweg laten gebeuren, hangt af van de omstandigheden en ook van de eigen persoonlijkheid. Hoe meer macht men verzamelt, des te minder men er gebruik van zou moeten maken. Wijsheid is jammer genoeg nog ver te zoeken, maar het is nooit te laat om een andere weg in te slaan.

DIEDERIK SCHMULL
27 Juli, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, Essex, U.K.

maandag 21 juli 2014

MAAK HET ONMOGELIJKE MOGELIJK


MAAK HET ONMOGELIJKE MOGELIJK


Vervang het voor de hand liggende ‘kan ik dit wel doen’, door: ‘hoe kan ik dit doen’. Daarvoor is nodig het afleren van oude gewoontes. Dat is een uitdaging! Aanleren lijkt vaak eenvoudiger dan afleren. Maar daarom speelt , bewust of onbewust, intuitie zo’n enorme rol in het leven. Men is pas goed bezig als men afwijkt van een schijnbaar voorbestemde route, die door het verleden is bepaald. Als men zich richt op wat echt werkt, zelfs al lijkt het onlogisch, dan bereikt men moeiteloos zijn werkelijke doel. Men neemt afscheid van een robotachtig bestaan. De kans op een geniale ontvluchting uit het cellenhuis van het alledaagse leven, wordt vele malen groter.

Een zuiver ‘doelgericht’ bestaan moet daarom worden bijgestuurd door meer te letten op de manier waarop. Voor alles, is voortdurende beweeglijkheid een voorwaarde om het gewenste succes te bereiken. Keep moving! Want dan is men pas in staat om alle obstakels te omzeilen. De mens heeft een natuurlijke drang om alles uit te proberen, maar daarvoor moet men wel telkens openstaan voor een nieuwe levenservaring, waardoor het onmogelijke opeens binnen handbereik ligt.



Doorbreek de routine! Wees spontaan. Het zelfvertrouwen is erbij gebaat als men het roer zelf in handen krijgt. Bevrijdt men zich van allerlei schijnbaar verplichte beslommeringen, dan laat men opeens tomeloze energie los, die kan leiden tot het vroeger ondenkbare.


Als men op zoek is naar absolute zekerheid, dan is vaak een chronisch gevoel van onzekerheid het gevolg. Een rijker leven is veel waarschijnlijker, als men uitkijkt naar steeds nieuwe dingen. Zelfs als direct succes nog uitblijft, dan is de poging daartoe een grote stap vooruit. De beste sportlieden slaan ook 90% van de tijd de plank mis. Niets en niemand is perfect. Waar het om draait, is, ons mistig bestaan vaarwel te zeggen en de eindeloze mogelijkheden in deze wereld een kans te geven.


DIEDERIK SCHMULL
21 Juli, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, ESSEX, U.K.

zondag 6 juli 2014

HET SCHUIM OP DE LIPPEN


HET SCHUIM OP DE LIPPEN

Nee, het leven bestaat niet alleen uit het voldoen aan opdrachten. Men moet proberen het een stuk beter te doen. Daar is lef voor nodig, want men streeft anderen misschien voorbij! ‘Laten we het vooral gezellig houden’, nietwaar? Een misvatting! Men gaat juist onherroepelijk ten onder, als men meteen al grenzen stelt bij een winnende mentaliteit. Prestatiegerichtheid is een tweede natuur in een succesvol leven. Denk voortdurend aan de prikkels, waardoor het loont om het schuim op de lippen te krijgen. Zijn die prikkels groot genoeg, dan kan men zichzelf niet meer in toom houden!

Sommige mensen, met een noodlijdende achtergrond, kijken juist reikhalzend uit naar een zinvol en rijk leven. Zij waren vroeger uiterst dankbaar voor de kleinste meevallers. Hun niet-aflatende inzet is te danken aan hun vurige wens, om het verleden voorgoed achter zich te laten. Zodra men een levensdoel in zicht heeft, kijkt men niet meer om. Het unieke kenmerk van een mens is zijn vermogen om vrijwillig keuzes te maken. Er zijn misschien wel teveel keuzemogelijkheden, waardoor velen worden verleid tot frustrerende voorkeuren, die weinig voldoening geven. Daarom is een verantwoorde keuze van essentieel belang. Dat kan soms betekenen, dat men zijn leven ondersteboven moet keren!

Een gedisciplineerde geestesinstelling, die negative invloeden tot een mimimum kan beperken, is uiterst effectief om een nuttige levensverloop te ontwikkelen. Natuurlijk heeft elk leven zijn ‘ups and downs’, maar die wisselvalligheid dient een mens niet van de wijs te brengen. Discipline betekent beheersing van het doen en laten, ongeacht allerlei gebeurtenissen, die roet in het eten zouden kunnen gooien. Zelfs als men alles weer zou verliezen, dan is dat slechts een tijdelijke onderbreking op de weg naar ‘zijn’ geluk.

DIEDERIK SCHMULL
6 Juli, 2014

WETSCLIFF-On-SEA, ESSEX, U.K

vrijdag 4 juli 2014

OP WEG NAAR EEN MEESTERWERK



OP WEG NAAR EEN MEESTERWERK

Op eigen kracht een meesterwerk maken van je leven? Dat zou pas echt grandioze voldoening geven! Stel eens voor, dat wat eens voor onmogelijk werd gehouden, opeens werkelijkheid wordt. Het leven bestaat trouwens uit het ene ‘wonder’ na het andere, maar die wonderen worden vaak gezien als de gewoonste zaken ter wereld.

Als men de tijd uit het oog verliest bij het verrichten van een bepaalde taak of bij het verwerkelijken van een lang gekoesterde droom, is men op de goede weg. Men wordt zich wellicht bewust van zijn ware levensbestemming. Dat is wanneer echte magie een grotere rol in het leven kan gaan spelen. Iedereen heeft het in zich. Men kan boven zichzelf uitrijzen en tot dingen in staat zijn, die men niet eerder voor mogelijk had gehouden. Laat het gebeuren. Vertroetel het schijnbaar onmogelijke en het zal in frequentie toenemen.

Misschien maakt de mens geen spirituele ervaring door, maar is de eeuwige menselijke geest gewoon bezig met een tijdelijke menselijke ervaring. Een wonderbaarlijk leven zou dan geen zeldzaamheid meer moeten zijn! Welvarendheid is een gemoedstoestand, die men in ere dient te houden. Opeens maakt het niet meer uit of omstandigheden gunstig of ongunstig zijn. Men is deel van een prachtig mysterie, dat men niet langer behoeft te begrijpen.

Soms moet men tijd uittrekken om in alle rust het leven in een vreedzame atmosfeer te overdenken. Een rustpauze bij windstilte! Men kan gewaarworden, dat men niet meer een spiritueel mens behoeft te worden, omdat men het al is.

DIEDERIK SCHMULL
5 Juli, 2014

WESTCLIFF-On-SEA, ESSEX, U.K.